В час ли са учителите с вниманието на учениците?
Снимка: Shutterstok
Когато учениците не могат да фокусират вниманието си как действат учителите, как променят методите си, за да предадат нужното? Когато учениците се разсейват по време на дългите лекции, много учители решават да разделят материала на части. Гейл Дезлър, специалист по технологична интеграция казва: "Общото виждане сред учителите е, че краткостта е за предпочитане."
За да предразположат учениците да се концентрират, някои учители започват уроците с упражнения за съсредоточаване или медитация. Преподавател от гимназията в Салинас, Калифорния, използва приложението "Calm", за да помогне на учениците да медитират. Проучване от 2013 г. показва, че всякакъв вид "технологични паузи" могат да противодействат на тревожната нужда от разконцентриране.
Някои учители също така избират "да се срещнат с децата там, където те са" - в платформи като YouTube и Instagram. Педагог, който се занимава с научен експеримент, публикува материал по заданието в YouTube и след това използва видеото в клас, за да илюстрира материала от учебника, който може изглеждат скучен за студентите. По подобен начин Лаура Шад напомня на учениците за домашна работа и предстоящи екскурзии чрез Instagram.
Дезлър хвали учители, които правят на пръв поглед несъпоставими връзки, например между историята на нацистката пропаганда и кибертормоза. „Става дума за вливането на подходяща информация в задължителната учебна програма по начин, по който учениците биха се припознали. Ако свържете материала с неща, които се случват тук и сега, тогава вие влизате в техния свят и ги ангажирате."
Междувременно, специализирани платформи за обучение като Flipgrid, които позволяват на учениците да споделят собствени видеоклипове, помагат на учителите да ангажират учениците в местни медии, като представят презентациите си там, например. Платформи като Google Classroom пък позволява на ученици и родители да следят оценките и предстоящите задачи, проследявайки постиженията, за да разберат по-добре къде изостават учениците.
Някои преподаватели приемат технологиите в клас, но многобройните проучвания показват, че по-традиционните класни стаи могат да бъдат по-успешни. Проучване на Лондонското училище по икономика от 2015 г. показа, че резултатите от тестовете GCSE са се подобрили, след като училища в Бирмингам, Лондон, Лестър и Манчестър забранили телефоните в клас. Професорът по неврология Уилям Клем се позовава на анализ, установил, че воденето на бележки помага на учениците в дългосрочен план да запазят информацията по-добре от използването на лаптоп.
Пълния текст можете да прочетете в Мениджър нюз.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари